3 mało znane wskazówki dotyczące snu z rwą kulszową

Łóżko tapicerowane do sypialni z pojemnikiem na pościel
Łóżko tapicerowane do sypialni z pojemnikiem na pościel
5 czerwca, 2020
Jak zaprojektować szczęśliwszy dom
29 czerwca, 2020

Uzyskanie wystarczającej ilości spokojnego, regenerującego snu jest niezbędnym elementem skutecznego planu leczenia rwy kulszowej. Jeśli jednak odczuwasz silny ból, znalezienie wygodnej pozycji i zaśnięcie i / lub pozostanie przez całą noc może być wyzwaniem.

Istnieje mnóstwo dostępnych informacji zalecających różne pozycje snu lub produkty, ale większość z nich jest niepotwierdzona. Oto pomocne wskazówki, poparte badaniami medycznymi, które pomogą ci znaleźć ulgę i odzyskać kontrolę nad harmonogramem snu.

1. Umieść poduszkę między nogami

Ograniczone badania sugerują, że spanie na boku może chronić przed bólem kręgosłupa. Jeśli śpisz na boku, umieszczenie poduszki między udami lub nogami może pomóc zmniejszyć nacisk na kręgosłup.

Aby zastosować tę technikę, połóż się na boku z lekko ugiętymi kolanami i umieść między udami / kolanami zwykłą poduszkę łóżkową, poduszkę do ciała lub poduszkę klinową.

Łóżko tapicerowane do sypialni z pojemnikiem na pościel

2. Podnieś kolana

Spanie na plecach lub brzuchu może zwiększać ryzyko bólu dolnej części pleców, być może dlatego, że takie pozycje zwiększają nacisk na małe stawy z tyłu kręgosłupa. Jeśli zwykle śpisz z tyłu, spróbuj spać z lekko uniesionymi kolanami.

Połóż się płasko na plecach i utrzymuj kontakt pośladków i pięt z łóżkiem.
Lekko zegnij kolana w kierunku sufitu.
Wsuń poduszkę pod kolana. Powoli dodawaj dodatkowe poduszki, aż znajdziesz wygodne kolano i dolną część pleców.

Poduszki o różnych kształtach, gęstości i konturach mogą być używane do podnoszenia kolan. Kilka przykładów obejmuje zwykłe poduszki do łóżek, poduszki cylindryczne lub poduszki klinowe. Możesz również wybrać piankę z pamięcią i poduszki puchowe w zależności od preferowanego poziomu twardości.

3. Wypróbuj materac o średniej twardości

Badania sugerują, że stosowanie materaca o średniej twardości może pomóc zmniejszyć ból w dolnej części pleców. Materac powinien utrzymywać kręgosłup w wyrównanej pozycji w ciągu nocy. W przypadku podkładów bocznych zbyt mocny materac nie pozwala na wystarczające opadnięcie ramion, a zbyt miękki materac pozwala na nadmierne opadanie cięższej miednicy – oba te scenariusze powodują źle ustawiony kręgosłup i potencjalnie większy ból i sztywność.

Jowisz. Materac termoelastyczny z pamięcią. 28cm

 

Tani materac 90×200

Materac kieszeniowy z lateksem

Materac kieszeniowy kokosowy

Pomysły na rustykalne sypialnie
Pomysły na rustykalne sypialnie