Codzienna profilaktyka bólu pleców

Jak wybrać materac na ból pleców
3 marca, 2021
Różne objawy problemu bólu pleców
17 marca, 2021

Chociaż ból pleców może być związany ze snem i twoją pozycją, zatrzymanie cyklu wiąże się również z wprowadzeniem zmian w codziennej diecie, zwłaszcza jeśli obecnie nie praktykujesz dobrych nawyków. Pamiętaj, że Twoje plecy są głównym systemem wsparcia, a ból w tym obszarze może wpływać na dobre samopoczucie Twojego organizmu. W rzeczywistości trudno jest funkcjonować i utrzymywać dobre zdrowie psychiczne ze względu na obecność tego przewlekłego bólu. Rozważ zalety stosowania dobrych nawyków, takich jak:

Zdrowa dieta z odpowiednimi minerałami i witaminami wspierającymi siłę kości i wzrost mięśni
Utrzymanie zdrowej wagi, która nie obciąża zbytnio kręgosłupa
Pozostawanie aktywnym i unikanie długich okresów bezczynności i leżenia w łóżku, które mogą powodować sztywność i atrofię mięśni
Rozciąganie przez cały dzień, aby pozostać zrelaksowanym, oraz rozciąganie przed ćwiczeniami, aby uniknąć kontuzji. Połóż się na podłodze, macie, a nawet na łóżku i rozciągnij je.
Utrzymywanie dobrej postawy przez cały dzień, a nawet rozmowa z przełożonym na temat ergonomicznego siedzenia i warunków pracy. Siedzenie w złym krześle przez zbyt długi czas, nawet kilka godzin, może wyrządzić pewne szkody.
Zapewnienie odpowiedniego podparcia butów, aby nie wywierać zbyt dużego nacisku na dolną część pleców
Podnoszenie za pomocą kolan zamiast pleców, ponieważ Twoje uda są znacznie silniejsze, mocniejsze i rzadziej zostaną skręcone lub pociągnięte
Rzucenie palenia w celu poprawy zdrowego krążenia, szczególnie w tkankach kręgosłupa

Trzymanie się tych pomysłów może złagodzić wiele bólu, którego doświadczasz, zarówno w dzień, jak iw nocy. Zamiast pogarszać istniejący problem lub tworzyć nowy, te nawyki działają, aby złagodzić obecny ból i pomóc odnowić i zregenerować mięśnie i ścięgna w zdrowy sposób. Oczywiście, gdy zaczniesz żyć zdrowiej, będziesz chciał utrzymać te dobre nawyki przez całą dobę, co oznacza dbanie o swoje nawyki związane ze snem i środowisko, w którym śpisz.

Materac termoelastyczny Jowisz 28cm Materac z lateksem Venus
   

Jeśli chodzi o ból pleców i sen, ważne jest, aby znaleźć rozwiązanie, które złagodzi Twoje problemy, abyś mógł spokojnie odpocząć i zmniejszyć ból w ciągu dnia. Ponieważ sen jest najważniejszy dla ogólnego stanu zdrowia, ważne jest również, aby podczas rozwiązywania tego problemu nie tracić jak największej ilości snu. Spróbuj zastosować inne dobre nawyki dotyczące snu, w tym:

Trzymanie się harmonogramu snu, w którym kładziesz się spać i budzisz się o tej samej porze każdego dnia, niezależnie od dnia pracy lub weekendu
Stworzenie rutyny przed snem, która trwa od 30 do 60 minut i przygotowuje do spania, powtarzając rutynę każdej nocy – może to obejmować rozciąganie, czytanie, kąpiel lub inne uspokajające czynności, które pomogą Ci się zrelaksować.
Ćwiczenia wcześniej w ciągu dnia, ponieważ robienie tego zbyt blisko snu może utrudniać zasypianie
Ogranicz kofeinę po południu, aby uniknąć efektu pobudzającego, który utrudnia odpoczynek
Unikanie jedzenia na 3 godziny przed snem, aby nie mieć problemów trawiennych, które Cię nękają i mogą zakłócać sen
Nie spożywaj alkoholu, ponieważ spowoduje to częstsze budzenie się w nocy

Jeśli masz taką możliwość, możesz złagodzić ból w ciągu dnia za pomocą masażu, celując w punkty ucisku, które łagodzą stany zapalne i podrażnienia spowodowane złą pozycją snu i innymi ogólnymi czynnikami drażniącymi ból. Jeśli szukasz chwilowej ulgi, możesz również odnieść korzyść z przykładania ciepła bezpośrednio do obszaru, w którym ból jest silniejszy. Jednak żadne z tych rozwiązań nie jest głównym składnikiem długotrwałego komfortu i zdrowia.