Dlaczego sen pomaga niektórym ludziom?

Poranne bóle pleców
3 czerwca, 2020
Łóżko tapicerowane do sypialni z pojemnikiem na pościel
Łóżko tapicerowane do sypialni z pojemnikiem na pościel
5 czerwca, 2020

Sen jest ogólnie uważany za regeneracyjny i nie każdy ból pleców nasila się w nocy! Istnieje wiele możliwych przyczyn nocy, która faktycznie pomaga w bólu krzyża. Niektóre osoby po prostu „śpią dobrze” – naturalnie i łatwo przyjmują i utrzymują wygodniejsze pozycje do spania oraz zmieniają pozycje w dobrych odstępach czasu. Niektóre osoby mogą mieć materace i poduszki oraz inny sprzęt do spania, który to ułatwia. I / lub sen może stanowić tak znaczący i ważny okres ulgi od stresu emocjonalnego i lęku, że przeważają nad innymi czynnikami. Młodsi ludzie są na ogół znacznie mniej podatni na stagnację tkanek (lepiej utrzymują krążenie pomimo stagnacji), a zatem są lepszymi kandydatami do bezbolesnego snu. Masz pomysł? Istnieje wiele zmiennych. Jeśli masz kilka dobrych, ustawionych w kolejce, możesz nie mieć problemu z bólem pleców w nocy.

Czy istnieje coś takiego jak „zła postawa” podczas snu?

Tak, ale uważam, że rzadko zdarza się, że jest wystarczająco zły, aby mieć duże znaczenie. Jak już wspomniano, najbardziej niewygodne postawy podczas snu wiążą się ze stosunkowo niewielkimi naprężeniami posturalnymi – będąc trochę pokręconymi w ten lub inny sposób – które tolerujemy zbyt długo, ponieważ jesteśmy nieprzytomni. Takie obciążenia posturalne nie są złym nawykiem w żadnym sensownym znaczeniu. Ale możliwe jest również zachowanie takiej nieostrożności w pozycji do spania, że ​​stanowi ona „złą postawę”. Jeśli wiesz, że dana pozycja do spania jest dla Ciebie niewygodna, ale śpisz w ten sposób, jest to „słaba” pozycja snu.

A może to zły nawyk, jeśli nie możesz tego powstrzymać? Jeśli robisz to „zwykle”, ale nieświadomie? Jest to filozoficzna łamigłówka, którą czytelnik musi wypracować.

Zwykła pozycja do spania jest wyraźnie czynnikiem powodującym ból pleców. Prawie jedyne badanie przeprowadzone na ten temat wykazało niewielką poprawę u kilku pacjentów z bólem pleców, którzy zostali „poinstruowani o zalecanym sposobie snu” – co w zasadzie oznaczało bardziej neutralną pozycję. Korzyści były realne, ale niewielkie. Myślę, że świadome pozycjonowanie snu jest tylko niewielkim czynnikiem w bólu krzyża i jest trudne do naprawienia. Zwykle nawet nie podejrzewamy problemu z naszą pozycją snu, dopóki nie jest za późno! Dla większości ludzi próba pracy w pozycji do spania prawdopodobnie nie oferuje szczególnie dobrego huku za grosze.

Primus. Materac kieszeniowy z lateksem 32cm

Możemy zrobić trochę, aby zminimalizować szanse na niezręczną pozycję, głównie rozpoczynając tak wygodnie, jak to możliwe, i dodając trochę usztywnienia z poduszkami, aby zniechęcić do zbytniego toczenia się. Najlepszym tego przykładem jest poduszka kolanowa: wystarczy położyć dodatkową poduszkę między kolanami, leżąc na boku. Zmniejsza to rotację kręgosłupa i stacza się twarzą w dół. Niestety, większość ludzi, którzy podrzucają i odwracają się, może w krótkim czasie wykonać dowolną aranżację poduszki. Każda poduszka, która stoi mi na drodze, zostaje zrzucona z łóżka za około pięć minut.

Tani materac 90×200

Materac kieszeniowy z lateksem

Materac kieszeniowy kokosowy

Pomysły na rustykalne sypialnie
Pomysły na rustykalne sypialnie