Poranne bóle pleców

Dekorowanie sypialni
29 maja, 2020
Dlaczego sen pomaga niektórym ludziom?
4 czerwca, 2020

Większość porannych bólów pleców jest prawdopodobnie spowodowana stanem zapalnym o niskim stopniu nasilenia, który narasta z wiekiem („stan zapalny”) i jest znacznie gorszy na początku dnia. Ten powszechny problem może być trudny do odróżnienia od jego rzadkiego kuzyna, w pełni rozwiniętego „zapalnego bólu pleców”, który jest bardziej prawdopodobny, aby cię obudzić.

Innymi typowymi podejrzanymi są niedobór witaminy D, ból mięśni w odmianie ogrodniczej, fibromialgia i stres tkankowy spowodowany niewygodnymi pozycjami snu.

Nocny obrzęk dysku często obwinia za poranny ból pleców, ale nie powinien – jest zbyt spekulacyjny. A poranny ból pleców prawdopodobnie nigdy nie jest psychosomatyczny.

Zwalczanie stanów zapalnych jest proste, ale nie łatwe: chodzi przede wszystkim o to, by być jak najlepiej wysportowanym i zdrowym, co obejmuje prawie każde podejście do medycyny życia, takie jak dieta zdrowa dla serca (w tym być może post), zmniejszanie lęku, lepszy sen i unikanie ćwiczeń i skrajności metaboliczne.

Primus. Materac kieszeniowy z lateksem 32cm

Oczywiście niedobór witaminy D można łatwo przetestować i naprawić. Leczenie bólu mięśni może być o wiele bardziej złożone – zarówno okazja, jak i wyzwanie – ale może również ustąpić prostym technikom masażu i upałowi. Poprawa postawy snu jest prawdopodobnie najmniej cenna i najtrudniejsza, ale warto starać się pozostać w „neutralnej” pozycji, a szczególnie unikać spania twarzą w dół. Nie ma idealnego materaca na ból pleców, może tylko nowy dobrej jakości. Pomocne mogą być również „przerwy na sen”.

Tani materac 90×200

Materac kieszeniowy z lateksem

Materac kieszeniowy kokosowy

Pomysły na rustykalne sypialnie
Pomysły na rustykalne sypialnie